• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 26.11.14, 14:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmade aktsiate tähelend võib jätkuda

Viimase aastaga kõvasti rallinud USA lennufirmade aktsiatel on tänini uute tippude püüdmiseks piisavalt tuult tiibades.
Delta Air Linesi aktsia on tänavu kõrgelt lennanud.
  • Delta Air Linesi aktsia on tänavu kõrgelt lennanud.
  • Foto: EPA
Just nii väidab USA suurpanga Morgan Stanley peastrateeg Adam Parker klientidele saadetud teates. Ka ei paista teda heidutavat tõsiasi, et lennundussektor on alates 2013. aastast näidanud 115% tootlust.
Kasvu on toitnud suured muudatused tööstuses, mis on muutnud kogu sektorit konkurentsivõimelisemaks ja suurendanud kasumlikkust, kirjutab CNN Money.
„Veel ei ole hilja,“ märkis Parker, kelle hinnangul on aktsiate kasv palju lähemal kasvutsükli keskosale kui lõpule. Ehkki lennufirmade tähelennule võivad kiire lõpu teha geopoliitilised sündmused või järsk naftahindade tõus, on lennukompaniide aktsiad turukeskmisest tublisti odavamad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hoolimata kosmilisest tõusust, kauplevad lennufirmade aktsiad 10 korda järgmise aasta kasumit, samal ajal kui turu keskmine näitaja on 17.
See näitab ilmekalt investorite usku lennufirmadesse. Näiteks on legendaarne investeerimisguru Warren Buffett nimetanud oma kunagist investeeringut US Airwaysi aktsiatesse „ajutiseks hullumeelsuseks“ ja praegugi hoiab ta lennufirmade aktsiatest eemale.
Kuigi lennufirmad teenisid oma praeguse maine ohtrate pankrottidega, on paljud ettevõtted nüüdseks jõud ühendanud ja uutel firmadel on turule tulemine varasemast keerukam. Lisaks sellele on lennufirmad olnud pakkumise suurendamisel konservatiivsemad.
60 Morgan Stanley reastatud sektorite pingerivis nähakse lennufirmadel pikas perspektiivis 20,8% kasvuruumi. Sellega jääb sektor küll alla kiiresti kasvavatele veebis tegutsevatele jaemüügifirmadele, kuid edestab näiteks tervishoiu ja biotehnoloogia aktsiaid, millele nähakse vastavalt 20,1 ja 19,9% kasvulootust.
Analüütikute hinnangu võivad lennufirmad tulevikus kasumit kasvatada ka piletihindu tõstes ja ajalooliselt on lendamine praegu odav. Oma analüüsi lõpetuseks soovitavad panga analüütikud Delta Air Linesi (DAL) ja JetBlue Airwaysi (JBLU) aktsiaid, mis on mõlemad tänavu kerkinud ligi 60%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele